omega 3 6 9

Kłopoty ze snem

Kłopoty ze snem

Bardzo często u osób po 40-tym roku życia pojawiają się kłopoty ze snem. Powodem tych kłopotów jest zbyt mała ilość melatoniny. Przy tego typu kłopotach nie musimy od razu sięgać po melatoninę w tabletkach. Wystarczy wprowadzić do swojej diety kilka produktów, które ją zawierają. Źródłem melatoniny dla naszego organizmu są przede wszystkim kukurydza, ryż i owies. Pewną ilość melatoniny znajdziemy także w imbirze i bananach. Aby uniknąć problemów ze snem powinniśmy unikać także spożywania późnej kolacji, ograniczyć picie alkoholu oraz palenie papierosów, które działają pobudzająco na układ nerwowy. W tym wieku organizm zaczyna produkować mniejsze ilości nie tylko melatoniny, ale także hormonu wzrostu. Hormon wzrostu, somatropina, potrzebna jest jednak naszym komórkom do regeneracji i odbudowy. Ten ważny hormon dostarczymy dietą zawierającą białko. W diecie nie może zabraknąć mleka i jego przetworów, chudego mięsa oraz ryb. Produkty te zawierają aminokwasy, które pobudzają przysadkę mózgową do produkowania somatropiny. Po 40-tym roku życia należy zadbać także, aby w diecie nie brakowało zielonej herbaty, granatów, awokado i jajek. Produkty te zawierają polifenole, proteiny i biotynę. Dzięki nim w kobiecym organizmie nieznacznie wzrasta poziom estrogenów, a co za tym idzie skóra nie starci jędrności.

Zdrowe czerwone buraczki

Zdrowe czerwone buraczki

Zwykłe czerwone buraczki są prawdziwą bombą witaminową, a mimo to bardzo rzadko goszczą na naszych stołach. Ich walory doceniali już starożytni Rzymianie, którzy sok z buraków stosowali jako lek na obniżenie gorączki. Warto wprowadzić do swojego menu, jak najwięcej potraw zawierających czerwone buraki. Buraki zawierają duże ilości witaminy A, witamin z grupy B oraz witaminy C. Dzięki tym witaminom czerwone buraki poprawiają naszą odporność, chronią prze przeziębieniami i grypą. Czerwone buraczki to także cenne źródło kwasu foliowego i żelaza. Te składniki sprawiają, że wspomagają działanie układu krwionośnego zapobiegając anemii. Buraczki są także cennym źródłem magnezu, wapnia i niezwykle rzadko występującego cezu i rubidu. Wszystkie te składniki mineralne pomagają chronić nasz organizm przed chorobami nowotworowymi. Buraczki zawierają także potas. Mają bardzo dobroczynne działanie w przypadku zgagi. Ich jedyną wadą jest duża zawartość cukru. W 100 g czerwonych buraczków znajduje się aż 10 g cukru. Dlatego nie są one polecane chorym na cukrzycę. Wyciśnięty, świeży sok z buraczków pomaga w obniżeniu ciśnienia krwi, zapobiega anemii, chroni serce przed chorobami. Sok należy pić w ilości 1 szklanki dziennie przez 3 tygodnie. Aby nie utracić cennych składników, które zawierają buraczki gotujemy je lub pieczemy w mundurkach.